Az Erzsébetligeti Színház Harmónia termében rendezte legutóbbi konferenciáját a Nemzeti Pedagógus Kar. A helyszínválasztás annak is köszönhető, hogy a szervezet országos elnökségének egyik tagja, dr. Jeszenszkyné Dr. Gallai Gabriella a rákosszentmihályi Móra Ferenc Általános Iskola igazgatója.
Előadást tart Sipos Imre miniszteri biztos, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatója
A rendezvényen három előadó három témakörben tartott tájékoztatást. Sipos Imre miniszteri biztos, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatója a pedagógusképzések, továbbképzések átalakításnak terveiről, dr. Kozák András köznevelés-szakértő pedig a köznevelést érintő legfontosabb jogszabályi változásokat vázolta fel a meghívott intézményvezetőknek és pedagógusoknak. A harmadik előadó, Horváth Péter a Nemzeti Pedagógus Kar eddigi eredményeit összegezte. S mivel a szakmai konferencia rendezője is ez a szervezet volt, az alábbiakban mi is erre a harmadik előadásra fókuszálnánk.
Dr. Kozák András köznevelés-szakértő, dr. Jeszenszkyné Dr. Gallai Gabriella a rákosszentmihályi Móra Ferenc Általános Iskola igazgatója, Sipos Imre miniszteri biztos, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatója, Horváth Péter a Nemzeti Pedagógus Kar országos elnöke a mátyásföldi konferencián
– A Nemzeti Pedagógus Kar 2014 júniusában alakult azzal a céllal, hogy szakmai tanácsokkal segítse az oktatást segítő döntéseket, s hogy érdekvédelmi szervezetként közvetítsen a pedagógusok és a döntéshozók között – mondta a szervezet elnöke, aki az egyik legnagyobb eredménynek tartja, hogy a korábban egy „kézbe” centralizált oktatásirányítást tavaly végre átalakították, és az egy intézményfenntartó központ (KLIK) helyett 59 kisebb központot hoztak létre, ami mindenképpen nagy könnyebbség az oktatás szereplőinek, hát még úgy, hogy a fenntartás összegét ma már az iskola költségvetésének figyelembe vételével határozzák meg. – Ugyancsak az eredmények közé sorolnám, hogy a minősítési eljárások adminisztrációja is jelentősen csökkent, mert erre is nagyon sok panasz volt korábban. Mint ahogyan arra is, hogy a tanfelügyelői látogatások sűrűségét is csökkenteni kellene, ami meg is történt, mert ezt kettőről öt évre változtatták. Horváth Péter a legjelentősebb eredmények mellett a jövő terveire is kitért. Többek között említette, hogy a jelenlegi Pedagógus 2 és Mesterpedagógus minősítések közé egy Pedagógus 3 minősítést is beiktatnának, illetve, hogy bizonyos idejű – például tízévnyi – munkaviszony után a női pedagógusok GYES-GYED idejét is figyelembe vehetnék a szakmai pályafutásukban. Az elnök szerint az NPK hathatós közreműködésével sikerült az elmúlt időszakban a tankönyvellátásban, terjesztésben résztvevő pedagógusok díjazásán javítani, illetve az osztályfőnöki, diákönkormányzati munka után járó kedvezmények is javultak. – A legnagyobb eredmény, hogy az NPK elismertsége nőtt, mind a pedagógusok, mind pedig a döntéshozók körében. Az előbbire bizonyíték, hogy a mostani konferenciára is ilyen sokan eljöttek. Az utóbbira pedig, hogy ma már minden egyeztetésen ott vagyunk, és az Országos Köznevelési Tanácsban, illetve a stratégiai kerekasztalban is képviseltetjük magunkat. Az eredményekre pedig mi, kertvárosiak különösen büszkék lehetünk, hisz dr. Jeszenszkyné dr. Gallai Gabriella a kezdetektől fogva oroszlánrészt vállalt ezeknek a sikereknek az elérésében. Riersch Tamás |