Ha jelentős csúszással is, de véglegesen elkészült a körforgalom az úgynevezett Rákosi – Mátyás projektben, ami magában foglalja a Rákosi út és a Mátyás király út felújítását, a Timor utca és a Rákosi út összehangolt közlekedési lámpavezérlését a Szlovák útnál, valamint a Budapesti út – Mátyás király út – Arany János utca összetalálkozásánál létesítendő gigantikus körforgalmat. Ez utóbbi volt a kerület legbalesetveszélyesebb része, mivel a korábbi nyomvonalon nemcsak lejtett az út a szemközti sáv irányába (nem is keveset), hanem ráadásul sikerült valami rettentő csúszós aszfalttal bevonni az utat. Itt rendszeresek voltak a kicsúszások (melyek egy része a villanyoszlop kidöntésével is járt, mígnem az elektromosok a villanypóznát áttették a túloldalra, az út felett meg oda, majd vissza vezették a drótokat – mondván: Okos enged...), Az ellenkező irányból érkező autósok pedig, ha megcsúsztak, frontálisan ütköztek a szembejövőkkel. Tehát különösen indokolt volt ennek a csomópontnak az átépítése, még ha kicsit bonyolultra is sikeredett. Elég sok ki- és bejáró van ebben, hiszen a benzinkutat is be kellett kötni, de kipróbáltuk: a legfontosabb irányokat könnyedén át lehet látni, a közelben lakók pedig majd kitapasztalják a finomságokat. A hivatalos átadás október 18-án várható, de tapasztalataink szerint már most sem zavarják le azt, aki ki akarja használni az elkészült csomópontot. Az átépítés hosszú időszaka alatt az itt közlekedőkben amúgy is éles harcot vívott a Behajtani Tilos tábla és a Behajtani muszáj érzés – és mi tagadás, gyakran ez utóbbi győzött. Külön öröm lesz ezeket az utakat most már legálisan is használni. (Ferenci) |