Előző számunkban hírt adtunk arról, hogy nagyon kis keskeny utacska lett a Körvasút sorból a Szent Korona lakótelep és a Rákosi út között, aminek elsősorban az az oka, hogy itt húzódik (nagyjából a garázssorok előtt) a kerület határa. A budapesti földutak megszüntetésének programjában a Körvasút sor építése folytatódik, nagyjából a Bárdi Autó előtti szakaszon, a Budapesti útig. Mint a fenti képen látható, itt nagyon összeszűkül az út, és nagy rutin kell, ha két autó így összetalálkozik. Ennek következtében az utat ezen a szakaszon egyirányúsítják a Rákosi úttól a Budapesti út irányába, és aki ide érkezik, annak elsőbbséget kell majd adni a Budapesti útról balra kanyarodó főútvonalon közlekedőknek – tehát nem lehet csak úgy elsuhanni, mint most. A lenti kép a Nádor utca építését mutatja: ez lesz majd hivatott arra, hogy a Budapesti úthoz érkező autókat a Rákosi útra vigye. A januári fagyban a járdák díszburkolása történik, de ahogy beköszönt a jó idő, a Nádor utca útépítése is megtörténik, és megszűnik a jelenleg tapasztalható zűrzavar.
Szintén írtunk már arról, milyen szépen meg lett építve a Sarjú utca folytatása az Ikarus gyár alatt. Ennek forrását szintén az állam biztosította abból a pénzből, amit a budapesti földutak megszüntetésére szánnak, Szatmáry Kristóf parlamenti képviselő koordinálásával. Eredetileg a Margit utca itt kanyarodott rá jobbra a Sarjú utcára, ami a HÉV vonal alatti menekülő-útvonalnak számít. De a Margit utca vége bizony erősen lejtős, és emiatt rendszeresek a túlcsúszások, koccanások.
A szép piros nyilas tábla az út túlfelén általában három hónapig bírja az ütközéseket, utána ki kell cserélni. Hogy ennek vége szakadjon, megváltoztatják az elsőbbségi szabályokat. A Margit utcáról elsőbbséget kell adni a Sarjú utcán közlekedőknek – tán így kevesebb lesz a baleset. |